SP+ HIGH SPEED: Elektrikli Go-Kart Arabalarında Verimli Kullanım

Yüksek hız ve sürekli çalışma altında WITTENSTEIN SP+ HIGH SPEED redüktörler güçlü yönlerini daha da ön plana çıkartır. Sürate dayalı bir müşteri projesi bunu gözler önüne seriyor: Elektrikli go-kart arabası üreticisi RIMO, planet redüktör sayesinde pistlere daha yüksek verimlilik ve güçle çıkıyor. İlk deneme sürüşleri ve Nürburgring'te yapılan testler bunu gösteriyor.

GÖREV: YÜKSEK HIZ REDÜKTÖRLERI

GÖREV: YÜKSEK HIZ REDÜKTÖRLERI

Hızın verdiği keyif olmasa motor sporları neye benzerdi ki? Gerçek yarış atmosferini yakından deneyimlemek isteyenler, redüktörlerden yüksek beklentileri olan amatör sürücülerin rekabet ettiği go-kart pistlerinde bulabilirler. Bu redüktörlerin çok dar alanlara monte edilmeleri, yüksek torklar sağlamaları ve yüksek devrilme momentlerine dayanmaları gerekir. Sauerland'da 20 yılı aşkın süredir aktif faaliyet gösteren RIMO'nun elektrikli yarış arabaları için de aynı durum geçerlidir. Tasarım Müdürü  Georg Roters uygulamaları izlemek ve test için WITTENSTEIN'ı davet etti. SP+ HIGH SPEED redüktör tabii ki pol pozisyonunu kapmayı başardı.  


MÜŞTERİ: RIMO GERMANY

MÜŞTERİ: RIMO GERMANY

RIMO GERMANY, dahili üretim yapan bir go-kart üreticisidir. RIMO go-kartları dünyanın dört bir yanına ihraç edilmektedir. Şirket ayrıca 2 x 2.8 KW gücünde motora sahip ve arka tekerleklerin birbirinden ayrı tahriklendiği elektrikli yarış arabaları da üretmektedir.


UYGULAMA: ÖZEL UYARLANMIŞ ÇOK YÖNLÜ ÇÖZÜMLER

UYGULAMA: ÖZEL UYARLANMIŞ ÇOK YÖNLÜ ÇÖZÜMLER

SP+ HIGH SPEED planet redüktör, müşterinin ihtiyaçları doğrultusunda uyarlanabilen gerçek bir çok yönlü çözümdür. RIMO elektrikli go-kartlarda disk freni ve tekerlekler doğrudan çıkış miline monte edildiğinden, özel bir milin WITTENSTEIN tarafından üretilmesi gerekmiştir. Aynı zamanda kullanılan redüktör versiyonu da çok yüksek devirler sağlayacak şekilde üretilmiştir. WITTENSTEIN, redüktörler için ortalama 4.500 dev/dak giriş hızına müsaade ediyor. RIMO'da yapılan testlerde redüktörler, yüksüz ve kriko üzerinde üç saat boyunce 6.300 dev/dak ile test edilmiştir.


MÜŞTERİNİN AVANTAJLARI: "DAHA SOĞUK, DAHA ILERI, DAHA HAFIF"

MÜŞTERİNİN AVANTAJLARI: "DAHA SOĞUK, DAHA ILERI, DAHA HAFIF"

Tasarım Müdürü Georg Roters dayanıklılık testinden sonra ikna olmuştu: "25 elektrikli go-kartı kesinlikle SP+ redüktörler ile donatacağız." Bu sözleri Nürburgring'te yapılan ve olumlu izlenimlerin kanıtı niteliğindeki son deneme sürüşünden hemen önce söyledi. Roters görüşlerini "WITTENSTEIN'ın HIGH SPEED redüktörleri, yağ yağlamalı klasik redüktörlere kıyasla 20 derece daha az ısındı. Bu hem redüktörü hem de arabayı koruyor" sözleriyle açıkladı. SP+ HIGH SPEED ile sunulan diğer önemli bir avantaj da rölanti torkunun daha iyi olması sayesinde akünün korunabilmesidir. Bu sayede elektrikli go-kartlar turları çok daha az enerji tüketerek tamamlayabiliyor.

Devamını oku